Podpora

Časté dotazy (FAQ)

 

Časté otázky (FAQ) na téma e-maily — nastavení, práce se schránkou:

Jaký typ poštovního účtu (serveru) mám při úvodním nastavování v programu Outlook Express - případně dalších - použít (POP3/IMAP)?
Pokud si nejste jisti, použijte jako typ poštovního účtu (serveru) POP3.
Jaká je adresa POP3 serveru pro stahování pošty?
Používejte vždy adresu pop3.vasedomena.cz, kde vasedomena.cz je doména, na které provozujete svůj hosting.
Jaké je uživatelské jméno pro stahování pošty do programu Thunderbird, Microsoft Outlook a dalších?
Uživatelské jméno je vždy vaše celá e-mailová adresa (včetně celé domény a znaku zavináč), tj. vasejmeno@vasedomena.cz.
Je možné číst poštu na webovém rozhraní, jako má např. Seznam nebo Google (Gmail)?
Ano, Dexus Vám k tomu nabízí aplikaci Webmail, kde lze provádět všechny běžné úkony s poštou (čtení a psaní zpráv, přesměrování/kopírování pošty, automatické odpovědi v nepřítomnosti, vyhledávání, filtraci spamu atd.).
Jak mohu vymazat ze serveru e-mailové zprávy, aniž bych je musel stáhnout?
Použijte k tomu webové rozhraní pro čtení pošty Webmail, který Vám Dexus poskytuje.
Můžu si u své schránky změnit heslo?
Ano, můžete — na Webmailu v sekci Nastavení / Heslo.
Záleží u hesla na velikosti jednotlivých písmen?
Ano, záleží. Heslo napište přesně v té podobě, v jaké jste ho od nás obdrželi. Námi přidělené heslo vám doporučujeme co nejdřív změnit.
Zapomněl (ztratil) jsem heslo ke své e-mailové schránce. Co mám dělat?
Dexus neskladuje z bezpečnostních důvodů hesla v čitelné podobě, heslo Vám můžeme jedině nastavit nové. Vygenerováním nového hesla přestává fungovat heslo původní; ve všech aplikacích, které si původní heslo pamatují (např. Outlook, Thunderbird), bude potřeba ho znovu nastavit na nové. K vygenerování nového hesla nás kontaktujte.
Jak zjistím kapacitu a stav zaplnění své schránky?
Obě tyto položky najdete na Webmailu přehledně graficky i číselně znázorněné v levém sloupci pod seznamem složek - úplně dole.
Schránka nepřijímá poštu a vrací ji odesílateli?
Na Webmailu zkontrolujte, zda není schránka zaplněna. Kapacitu a stav zaplnění najdete přehledně graficky i číselně znázorněno v levém sloupci pod seznamem složek - úplně dole. Pokud je schránka zaplněna, vyprázdněte ji (nezapomeňte na všechny založené podsložky, složky) popř. smažte některé nedůležité e-maily. Složku Spam není potřeba ručně promazávat, její obsah se maže automaticky při příjmu mailu (v případě, že je nedostatek místa).
Do schránky mi nepřichází pošta a odesílateli se vrací hláška "Your message to vasejmeno@vasedomena.cz was automatically rejected: Quota exceeded". Co to znamená?
Vaše schránka je plná. Promažte staré přečtené zprávy, odeslané zprávy apod. Složku Spam není potřeba ručně promazávat, její obsah se maže automaticky při příjmu mailu (v případě, že je nedostatek místa).
Větší e-maily (s přílohami) mi nepřichází, malé běžné e-maily ano, co se děje?
Vaše schránka se blíží své maximální kapacitě a je v ní už pouze omezené množství místa, do kterého se "nevejdou" velké e-maily, malé ano. Promažte staré přečtené zprávy, odeslané zprávy apod. Složku Spam není potřeba ručně promazávat, její obsah se maže automaticky při příjmu mailu (v případě, že je nedostatek místa).
Lze navýšit kapacitu e-mailové schránky bez změny hostingového tarifu?
Ano, lze. Více informací najdete v ceníku webhostingu v sekci E-maily, e-mailová konference, distribuční listy.
Existuje nějaké omezení na velikost příchozího či odchozího e-mailu?
Dexus doporučuje svým zákazníkům posílat e-maily o velikostech jednotek MB, ideálně do 10 MB. Maximální velikost příchozího i odchozího e-mailu je 20 MB.
Lze si nějak archivovat došlé e-maily, které mám na Webmailu?
Ano. E-maily si můžete stáhnout běžným způsobem prostřednictvím e-mailového programu (Outlook, Thunderbird atd.) k sobě do PC a archivovat je i lokálně.
Má Dexus antispamová pravidla (nevyžádaná pošta), kam se případný spam ukládá?
Ano, Dexus filtruje nevyžádanou poštu, případné spamy se standardně ukládají na Webmailu do složky Spam. Na Webmailu v sekci Možnosti / Spam filtr si můžete spam-filtr nastavit podle svých potřeb - jeho přísnost, cílovou složku, black- a white-listy (seznamy odesílatelů, jejichž e-maily považujete za spam vždy resp. nikdy) atd.
Jak dlouho se skladují nevyžádané e-maily ve složce Spam?
Nevyžádané e-maily jsou ve složce Spam uskladňovány dva měsíce, pak jsou automaticky odmazávány.
Proč se e-maily označené jako Spam automaticky nestahují (do Outlooku, Thunderbirdu atd.)?
Nevyžádané e-maily označené jako Spam se automaticky ukládají na Webmailu do složky Spam. Tyto e-maily se nestahují proto, že předpokládáme, že jsou nevyžádané a že by vás spíše zdržovaly. Pokud chcete i tyto e-maily stahovat (do Outlooku, Thunderbirdu atd.), na Webmailu v sekci Možnosti / Spam filtr si nastavte cílovou složku těchto e-mailů jako Doručená pošta.
Kdy se označují e-maily jako nevyžádané (Spam) resp. zavirované, při přijetí nebo odeslání pošty?
Veškerá filtrace - jak na nevyžádanou poštu (Spam), tak na viry - je prováděna při příjmu pošty.
Na základě jakých pravidel je pošta označována jako nevyžádaná (Spam)?
Filtračních pravidel existuje několik desítek, mezi stěžejní patří rozbor těla e-mailu (Bayes), prověření IP adresy, ze které je e-mail odesílán, kompletnost a platnost e-mailových hlaviček atd. Z pravidel se počítá výsledné skóre, na základě kterého je pak rozhodnuto o tom, zda je e-mail nevyžádaný, či nikoliv.
Má Dexus antivirový filtr, kam se případné zavirované e-maily ukládají?
Ano, Dexus filtruje poštu na výskyt zavirovaných e-mailů, takové e-maily se standardně ukládají na Webmailu do složky Spam.
Jak dlouho se skladují nevyžádané e-maily ve složce Spam?
Zavirované e-maily jsou ve složce Spam uskladňovány dva měsíce, pak jsou automaticky odmazávány.
Jak dlouho se skladují smazané e-maily ve složce Koš (Trash)?
Smazané e-maily jsou v koši uchovávány dva měsíce, pak jsou automaticky odmazávány. Pokud je schránka zaplněna a dorazil nový e-mail, který se do ní už nevejde, odmaže se automaticky z koše tolik zpráv, kolik je potřeba aby se do schránky nově příchozí e-mail vešel - a to bez ohledu na stáří zpráv v koši.
Odeslal jsem e-mail člověku, který tvrdí, že ode mne žádný nedostal. Já mám e-mail v odeslané poště a nevrátila se mi ani žádná chybová hláška (o nedoručitelnosti). Co mám dělat?
Pokud jste e-mail odeslal, máte ho v odeslané poště a nevrátila se Vám chybová hláška, byl pravděpodobně doručen na příjemcův mailserver. Zde se mohl e-mail zdržet vlivem vytížení serveru, mohl být vyhodnocen jako nevyžádaný (Spam) atd. Pokud chcete, abychom tuto věc prověřili a e-mail dohledali v našem logu včetně komunikace s cílovým mailserverem, kontaktujte nás a zašlete nám datum a čas incidentu (kdy jste e-mail odesílali) a vaši a příjemcovu e-mailovou adresu. E-mail se pokusíme najít a zaslat Vám stěžejní komunikaci z logu, která osvětlí, co se s e-mailem stalo. Za dohledávání účtujeme poplatek dle aktuálního ceníku webhostingu, sekce E-maily, e-mailová konference, distribuční listy.
Odesílatel e-mailu tvrdí, že mi poslal e-mail, mně však nedorazil. Co mám dělat?
Pokud nemáte e-mail ve své Doručené poště, podívejte se na Webmailu do složky Spam, zda nebyl uložen tam. Pokud ho tam nenajdete a chcete, abychom tuto věc prověřili a e-mail dohledali v našem logu včetně komunikace s odchozím mailserverem, kontaktujte nás a zašlete nám odesílatelovu a vaši e-mailovou adresu a datum a čas incidentu, kdy mělo k přijetí e-mailu dojít. E-mail se pokusíme najít a zaslat Vám stěžejní komunikaci z logu, která osvětlí, co se s e-mailem stalo. Za dohledávání účtujeme poplatek dle aktuálního ceníku webhostingu, sekce E-maily, e-mailová konference, distribuční listy.
Poskytujete přístup ke schránce i prostřednictvím protokolu IMAP?
Ano. Jako adresu IMAP serveru používejte vždy adresu imap.vasedomena.cz, kde vasedomena.cz je doména, na které provozujete svůj hosting.
Nejde mi odeslat pošta přes mého poskytovatele připojení k Internetu. Lze použít SMTP server Dexus hostingu?
Ano, lze. Jako adresu SMTP serveru nastavte smtp.vasedomena.cz a zaškrtněte volbu SMTP server požaduje ověření. Následně nastavte Pro ověření použít stejné jméno a heslo, jako pro příjem pošty. Jako komunikační port nastavte 587 (port 25 nepoužívejte).
Nejde mi odeslat pošta přes váš SMTP server (chyba Relay access denied). V čem je problém?
Služba odesílání e-mailů (SMTP) je aktivní pouze pro naše zákazníky a pro správné odeslání je potřeba autorizace pomocí jména a hesla. Tuto autorizaci je potřeba nastavit ve Vašem e-mailovém programu a používá se stejné jméno a heslo, jako v případě stahování pošty.
Mám problém se zapamatováním hesel, je jich čím dál víc. Neexistuje nějaký rozumný způsob, jak hesla bezpečně uchovávat?
Ano, existují bezpečné aplikace - i pro mobilní telefony. Odkazy najdete např. na stránce Podpora / Užitečné odkazy.

Nenašli jste zde odpověď na svoji otázku? Nevadí, kontaktujte nás. My vám na otázku obratem odpovíme.